parole, parole, parole

Per molts anys

In és música viure on 22 Novembre 2015 at 12:06 pm

Que la vida té un preu s’acaba descobrint més tard o més d’hora, i si encara sóc aquí és que vull pagar-lo. I aquesta vida que tinc és la vida que tenim, que compartim, a estones més amunt, a estones més a prop, a estones en universos que semblen paral·lels però acaben coincidint.

Que la vida té un preu vaig saber-ho amb tot el seu pes fa exactament dos anys, al teu costat, en una habitació plena de metgesses i llevadores i infermeres que miraven una pantalla mentre jo em tornava blanca i tu no volies saber si passava res. I no va passar, i vaig respirar, i em va tornar el color a la cara. I vaig veure obrir-se el teu cos i aparèixer el seu cap, molta estona només cabells negres i una mica de sang, i després, de sobte, molt ràpid, la cara i el cos i aquells ulls i aquelles mans, aquell ser al món com si fos el més natural, i tu plorant i jo plorant, d’alegria que la vida no ens cobrés el preu llavors, que ens regalés només el seu estossec i aquells ulls oberts i aquelles mans obertes i pell calenta i color a la cara.

No serveix de res haver tingut ja un nadó entre els braços, haver-lo acaronat, haver-lo vist alçar-se i caminar. No serveix de res perquè cada persona és un món i és sempre emocionant, no s’esgota la meravella de veure tot un món desplegar-se. I així assisteixo a la barreja dels mons que m’omplen la vida, la gran llegint-li un altre conte, que en vol més, el nen fent-la riure un altre cop, que en vol més, i jo arri tatanet, i tu loup, ou est-tu, ella barrija-barreja de llengües i d’universos paral·lels que coincideixen per dir-li bona nit, bon dia, bona vida.

Avui et dono les gràcies pels dos anys (i nou mesos) que m’has deixat compartir-vos. Per haver-me omplert la vida de més vida. Per l’extra d’amor. Per la tendresa. Per fer-la existir i deixar-me-la viure.

Per molts anys, doncs, i bons.

Deixa un comentari

