parole, parole, parole

A working class hero ain’t something to be

In esvoranc on 5 Desembre 2014 at 1:58 pm

A la llista de coses per fer avui no hi ha escriure un post, sortir a dinar al sol, pintar-me les ungles dels peus. Hi ha, entre altres coses, fer factures. I sé que no cal, però calculo a quant em surt l’hora davant de l’ordinador. L’hora de no jugar amb els nens. L’hora de no escriure. L’hora de no dormir. L’hora de no mirar el sostre estirada al sofà sense fer res.

La conclusió és que l’únic avantatge de ser traductora autònoma en comptes de caixera de supermercat és que puc treballar de nits i viure de dies, o fer catorze hores en comptes de les vuit que marca la llei i guanyar quatre xavos que em permetran convidar els nens al cine un dissabte, si no hi ha cap traducció urgent a fer que em tingui enganxada a la cadira tot el cap de setmana.

Recordo la meva mare, mil hores cosint en un petit taller clandestí en una de les tres minúscules habitacions de la casa. El soroll de la màquina als matins, quan em despertava. El soroll de la màquina a les nits, quan em posava a dormir. Recordo el meu fill algun matí, quan es lleva i em troba amb l’ordinador i em demana si no he dormit. I el seu petó i la seva abraçada, que em fan somriure per no plorar.

Miro els números, miro l’agenda, miro el rellotge.

-Anem a dinar al sol? -li dic.

-Anem.

En tornar, em pintaré les ungles dels peus d’algun color bonic. Traduiré el cap de setmana, traduiré de nits. Però avui estic rebel i necessito viure una mica. Potser ser heroi de classe treballadora és comprar-se el temps per respirar, de tant en tant, per fi.

  1. Es una avantatge de no tenir l’horari marcat. Però em temo que si jo no el tingués faria més el vago, em conec massa bé xD

Deixa un comentari

