parole, parole, parole

Changing times

In esvoranc on 1 Desembre 2013 at 11:15 pm

Tinc, vora el llit, dos miralls. No són només per a usos lúdics les nits que hi ha guerra, ni per veure com em queda la roba d’hivern de l’any passat si m’he de vestir. Són, sobretot, perquè no se’m facin tan estranys els canvis. Que el que sóc no és el que sempre he pensat que sóc, sinó més aviat això que canvia, fa temps que ho vaig descobrir. Amb els miralls tan a prop em recordo cada dia d’observar-me, de fixar-me en un pèl blanc nou o com van caient els pits. Com creix el somriure, com s’arruguen els dits.

Em recordo, cada matí, d’observar-me i de permetre’m canviar d’opinió, perquè la imatge d’avui no és, certament, la d’ahir, i si no sóc la d’ahir bé puc pensar una altra cosa, sentir una altra cosa, respirar un altre aire. I no només és coherent, diria que és desitjable i tot.

Hi ha, però, els ulls, foscos, inalterables, petits. I amb els ulls una manera d’estimar-me, amb un xic de vergonya, alguns retalls que es van mantenint. Són les darreres peces que conservo de mi quan era petita, de mi quan era sincera, de mi quan era dura, de mi quan m’implicava, de mi.

He intentat, algun cop, canviar aquests retalls per peces més brillants, més noves, més d’acord amb el nou look del moment. Però sempre els ulls, al mirall, retraient-me la traïció. Potser avui, per variar, acceptar, com una derrota, que hi ha coses que no canvien. Encara que facin mal.

Anuncis
  1. tot i així, de vegades, aquests “no canvis” són les úniques ” àncora de salvació”…

  2. pot ser, l’acceptar un no canvi ja sigui usigui un canvi…

Deixa un comentari

