parole, parole, parole

Bi sagardo, mesedez

In paraules on 4 Setembre 2012 at 8:16 pm

Aquest estiu m’han volgut somriure les casualitats, com fa l’efecte que em passa sovint. Podria ser que les causalitats no hi tinguessin res a veure i fos jo qui traça el fil benèvol que uneix els fets que m’atropellen. Que, massa acostumada a una realitat fosca, qualsevol raig de sol que em cau al damunt em sembli una benedicció, tot i que acabi cremant-me la pell. El cas és que m’havia reservat uns dies de setembre per a una feina que finalment s’ha cancel·lat amb l’excusa universal de fa un temps, i l’atzar ha volgut que la gent del projecte Hugoenea tingués uns dies buida la caseta de Pasaia i m’hi volguessin. Bé, ens hi volguessin, perquè per aquelles coincidències felices, hi ha un poeta que també té uns dies lliures i hem decidit allunyar-nos de tot per acostar-nos una mica i escriure plegats.

Avui, després d’uns dies a Iruña, a Bilbo, a Gasteiz, passejant per carrers i museus, xerrant amb amics i desconeguts, descobrint petits bars i grans restaurants, hem arribat a aquest poblet de costa on els nens es banyen encara que no faci sol.

Sospitem que ens queden per descobrir molts racons, però el que hem vist de moment és vida senzilla que convida a escriure. Duia sota el braç un plec de poemes tristos que, veient la llum que banya la plaça major, acabaran transformats en alguna cosa més brillant. Avui, i fins al dia que toqui tornar a la vida real, tenim cambra deixada, llibres, llibretes, ordinadors, taules, llits, sidra, pernil del bo, i una finestra al mar que crec que ens fa sentir-nos amples i amb ganes d’estimar la vida.

Anuncis
  1. I pares de tots ells cuideu-los molt, mimeu-los i no els apreteu durant uns dies que experiències com les colònies necessiten espai…i temps.

Deixa un comentari

