parole, parole, parole

Paisatges lunars

In esvoranc on 19 Juliol 2012 at 1:47 pm

Tot seria més fàcil si no vivíssim revelacions que ens canvien la vida. Anar fent, qui dia passa any empeny, un peu davant de l’altre, remugant la mateixa menja sabent-ne el gust (dolç o amarg, això ja és cosa de cadascú), sense veure més enllà del prat que ens tanca.

Seria fàcil no trobar, de tant en tant, algú que t’obre els ulls i et recorda que ets lliure més enllà de les barreres que t’has fet còmodes, més enllà de les idees que creies teves, més enllà de tu mateixa.

I tanmateix, sents les paraules d’una altra que aviat faràs teves i per un moment, abans del pànic que porta l’obligació de reinventar-te, desplegues les ales i veus al davant el cel infinit que encara has de recórrer.

Una mica això és el que em passa darrerament, amb un grup de boges que em fan pensar fins que em surt fum del cap i em porten a congressos que em despentinen les neurones.

Prou de lluites identàries que ens separen, prou d’etiquetes fàcils que ens resumeixen en poques paraules. Prou de creure’ns que un altre món no és possible, prou de fer el mandra amb l’excusa “no hi puc fer res”, prou d’apartar la mirada quan el nostre govern aprova lleis que maten. Tot això i molt més és el que vaig aprendre fa uns dies d’Ulrike Auga. Tot això i molt més és el que em bull a dins i que esclatarà algun dia en forma d’acció o de poema, en forma de llibre, en forma de pedra, en forma d’una jo que va canviant a cada moment i que cada dia veu les coses una mica menys (o potser més) clares.

  1. M’agrada!
    M’agrada com ho expliques, ho sento proper però encara no he trobat la manera (segurament no he buscat) de posar-m’hi… Potser hauré d’assistir a aquesta mena de congressos on pentinen amb la clenxa a l’altra banda, o potser tan sols es tracta de deixar que bulli el que hagi de bullir i que esclati d’una manera o una altra…
    Ara investigo qui és l’Ulrike…
    Bon cap de setmana Bel!

  2. Amb por i resignació no anem enlloc! Una abraçada, també per als nanos.

Deixa un comentari

