parole, parole, parole

Ma liberté

In cròniques de la veritat aparent on 15 Mai 2012 at 12:08 pm

La sortida fàcil és que la culpa sigui dels altres. Que tot sigui un niu de corrupció i d’immundícia, que no hi hagi un pam de net enlloc, que s’estenguin les conxorxes per cada cèl·lula del cos malalt del món. Que aquell sigui allà perquè s’ha enllitat amb l’altre, o que aquella hagi arribat aquí perquè és filla d’algú o perquè s’arrossega o perquè té unes mamelles com síndries i un escot per ensenyar-les.

Se sap que és possible viure per sempre amb aquesta actitud. Que cada fracàs no sigui un fracàs propi, sinó el triomf del mal dels altres. Que el “jo ho faig tot bé, no m’equivoco mai” sigui un mantra que permeti dormir  raonablement bé a les nits, que faci fàcil ofegar la veu que diu que no, que no pot ser, que només déu és infal·lible i no està gaire clar que existeixi.

Però si vius així per sempre no coneixeràs l’alliberament de dir “tens raó”, no sabràs l’alegria d’equivocar-se i, el pròxim cop, fer-ho més bé. No podràs assaborir l’èxit, si t’arriba, perquè hauràs d’acceptar que te l’han regalat també conspiracions alienes, acceptar que ara ets tu la puta que s’ha venut el cul pel preu d’un pedestal petit i brut.

No diré que la vida sigui justa; no fotem. Però saber que sempre es pot decidir (ni que, en última instància, ens quedi només la possibilitat de decidir morir) em desfà les cadenes, em desentela els vidres, em fa sentir que és a les meves mans, com a mínim, una petita part del meu destí. Crec que la felicitat descansa aquí.

Anuncis
  1. Tens raó, saber que SEMPRE es pot decidir és un gran aprenentatge, un dels grans aprenentatges de la vida…

  2. …I, a voltes, es fa tan alt el mur que costa pensar en la possibilitat de saltar-lo… o no saltar-lo.

Deixa un comentari

