parole, parole, parole

Here comes the sun

In esvoranc on 11 Mai 2012 at 9:18 am

De vegades escric coses que em fan por. No és por del ganivet que s’enfonsa en la carn, ni de la sang que brolla del buit. És por de llegir-ho i no saber d’on surt, mirar-me la pantalla, les mans, i no saber per què els dits han descrit aquests camins concrets sobre el teclat, d’on surt la foscor que esperona l’ànsia, com he arribat a conformar, amb la fredor de qui no se sap la ràbia, les línies que m’esgarrapen les retines.

Sóc cautelosa, llavors. Guardo el text en una carpeta que diu “fràgil” i em dono el temps que em cal per tornar-hi, un dia, més endavant. Em dic que no és que ho deixi per més tard perquè tingui por, em dic que està demostrat que ara entenc coses de mi que no entenia fa vint anys.

De vegades escric coses que em fan por. En dies com avui, que arriba el sol i és primavera i somric molt. De vegades em faig por, i escric, llavors.

  1. “Ombra per ombra,
    desfà el Viatger els ordres solars.

    I entre els seu dits
    la silenciosa
    rosa de foc i aquella altra, la freda,
    s’esvaneixen deixant
    dins l’aire un fum sense presagis.

    I dins l’obscur
    jaç sempre calm una lluor perdura,
    creant el negre, la ignota
    aresta que no havia…
    el caire esquerp.”

    (A.V.)

  2. I no és la por que fa expressar allò que diem instint?
    No hi estem acostumats, no ens transmet, no ens atrapa. I quan hi ha alguna cosa a dins que es remou, i es fa camí cap a l’exterior…

    És això el que ens fa falta. Literatura de l’instint.

    Ja el fet de parlar-ne ens fa tremolar. Allò que no coneixem ens atrau (atreu?), i potser el que ens fa por és que allò fosc de dins nostre, el nostre petit (i dic petit pel pas del temps) Superjò reprimit ens crida.

    Fa por i m’agrada, i m’agrada perquè fa por.

Deixa un comentari

