parole, parole, parole

Sense dracs

In és música viure on 23 Abril 2012 at 11:06 am

La sang de la primera regla. Aquell professor de mates que em va regalar una rosa i un somriure. El dia que la meva mare em va agafar de la mà i em va dur a l’estanc del barri perquè triés un llibre. L’home a qui no havien regalat mai una rosa i va acceptar-la amb un gest de tímida victòria. Passejar per la rambla sabent que duia una vida a dins. Escriure, de molt menuda, un conte per al llibre gegant de contes de Mataró. Mirar els pètals escampats a terra, molt tard a la nit, i pensar en el noi que al matí m’havia parlat de patafísica. Enviar tres poemes dolents i una rosa de paper a Dinamarca. Veure la meva primera novel·la a les parades. Despertar-me molt d’hora i trobar la flor al coixí. Parlar per telèfon des de l’escala d’un hotel, a Glasgow, amb qui sabíem que no sabíem estimar-nos. Explicar un conte a una marató de contes i veure somriure la meva filla, des del públic, no sé si orgullosa o patint per mi. Regalar-li al meu fill exactament el llibre que volia. Llevar-me avui i que faci sol, i que el bon humor sigui més a prop, i continuar vivint.

  1. Mític llibre gegant de Mataró! Amb les de la colla hi vàrem anar uns quants anys seguits durant l’adolescència. Llegir els contes anys després no té preu! 🙂

  2. magrada con descrius el “viure la vida”

Deixa un comentari

