parole, parole, parole

Until I find you

In és música viure on 13 Març 2012 at 5:00 pm

Ara que s’acosta el dia que farà un any que, entre la gentada, vas agafar-me la mà i em vas fer trontollar el món, recordo aquell llibre de l’Irving en què un nen amb aire perdut s’aferrava a la mà de la seva mare quan la cosa es posava difícil. La mà d’un altre com una àncora al món, com un escut invencible, com una corda a què agafar-se quan els peus no trepitgen amb tanta fermesa com es creu que cal.

Em vas agafar la mà i aquest gest petit, normal entre amics, aquest gest insignificant, va despertar-me d’una letàrgia molt llarga, d’una llarga inacció que segurament em va fer culpable de mil pecats (per omissió). Em vas agafar la mà i a la nit hi va haver lluna plena; la lluna més gran que he vist mai, una lluna rodona com un pa, com una bona història.

Encara trigaries a tocar-me els llavis o les natges, encara ens abraçàvem com els amics que havíem sigut, fent veure que no ens estremíem, ignorant el desig que no fos de paraules. No ens enganyem, cap dels nostres amics (ni els teus, ni els meus) haurien donat un duro per aquell “nosaltres” que es dibuixava tímidament. Molts no el donarien encara ara.

Així que no ens relaxem. Agafa’m la mà, quan estiguem sols, quan hi hagi gentades. Agafa’m la mà i asseu-te al piano i toquem aquella cançó que et vaig ensenyar una nit, quan encara no m’havies agafat la mà, quan encara no et sabia el gust ni el tacte. Agafa’m la mà i anem per la riba, allà on ens porti, fins on ens porti, com hem fet fins ara, “con violenta prescindencia del mañana”.

Anuncis
  1. “… i es va capbussar sota l’aigua. Jo també em vaig submergir per fer-la pujar i em va agafar la mà. Vam sortir a respirar, encara em tenia la mà agafada…” , escriu Erri de Luca. M’hi ha fet pensar. M’encanta aquesta teva capacitat per a les píndoles de tendresa.

Deixa un comentari

