parole, parole, parole

Les paraules màgiques

In paraules on 5 Juliol 2011 at 11:35 am

Hi ha estones que la veritat tampoc no té tanta importància. Mirem documentals revestits de ciència que sabem positivament que fan trampa, però és bonic creure’ls una estona. Sembla que Masaru Emoto li parla a l’aigua i ella respon amb cristalls bells o torturats, segons què els digui. Sembla que un dia Déu es va llevar i va dir que es fes la llum, i es va fer. Sembla que una nit, des de molt lluny, algú em va dir que m’estimava i em va sortir el sol per dins. Sembla que hi ha paraules màgiques, que el verb pot fer néixer universos i conformar la realitat.

Ja sé que tens les teves limitacions, que no vols crear móns ni ponts ni llums. Sé que, en realitat, vols cada mot que em dius com una llança o com un dard enverinat. Però pensa un moment que potser Emoto té raó, que potser el meu 80% d’aigua es torna lleig uns segons i això podria anar-te en contra. Pensa que potser tinc un arsenal de paraules que juraria que no vols sentir. Pensa que si he callat fins ara ha sigut més per tu que per mi.

I digue’m clàssica, si vols, però és que trobo que no costa res dir “bon dia” sense sentir-ho, dir “si us plau” i revoltar-se per dins. Si prou vegades ets amable, ni que sigui per costum, ni que sigui per inèrcia, podries arribar a sentir-te una mica més feliç. I, en última instància, la pràctica hipocresia de les formes et pot servir.  Perquè en el fons saps que, al joc de les paraules lletges, si ens hi posem, guanyaré jo.

I, ara, respirem. Ohm…

Anuncis
  1. pots ser molt perillosa, si et poses lletja…

Deixa un comentari

