parole, parole, parole

Si m’heu de fer callar…

In inficcions on 14 Juny 2011 at 8:20 am

Si és que s’ha d’acabar el món, que sigui amb lenta candidesa. Que ens enganyin, però millor. Que ens deixin morir amb la dosi de morfina ben alta, i no amb la consciència desperta i els nervis exasperats i totes les ganes de la revolta a les venes. He intentat, ho juro, deixar de llegir els diaris. He llançat la tele per la finestra. Només engego la ràdio els dies d’estricta necessitat confessa. Però sempre hi ha un amic que envia un mail indignat perquè sembla que el que ens retallen per sota s’ho gasten per sobre. O algú que proposa que ens mirem “Inside job”. O una tesina interminable que m’obliga a llegir Wodack, Bourdieu, Van Dijk una vegada i una altra.

A mi m’és igual, que s’acabi el món. Jo menjo gelat de mandarina i xocolata, vaig als concerts de fi de curs dels nens, passejo per la platja, faig la feina com si demà existís i hagués de pagar la hipoteca, encara. Però m’agradaria que algú m’estalviés aquest saber que ens prenen el pèl de manera tan descarada. Que els que tallen el bacallà se’l mengessin tot, igual que fins ara, però que tinguessin el pudor d’amagar-se’n una mica més  i no ho fessin amb fruïció manifesta davant dels que passen gana.

Perquè segurament Fairclough té raó i la consciència és el primer pas cap a l’emancipació, però reconec que cada dia em costa més quedar-me en aquest primer pas. Que cada dia tinc més ganes de fer-ne un altre. Aquest altre no sé cap a on ha de ser, i Vian té idees tan bones que costa resistir-se a posar una petita bomba molt ben col·locada. Així que jo, que sóc gent pacífica, ho demano per últim cop. Adormiu-me la consciència, si us plauet. Perquè si continueu afusellant-nos tan descaradament, no sé què passarà, però serà lleig. I aviso, tinc un bolígraf i molt de paper.

  1. Sí, afortunadament tenim un bolígraf i molt de paper. Però ells tenen les agències d’avaluació del crèdit. Potser sí que cal fer un segon pas…, encara que no sapiguem cap a on.

    Gràcies per dir-ho tan ben dit.

  2. declaració de principis :la consciencia !
    s’indignen,
    tuitejes, piules!

    #indignats #concienciats #organitzats #compromesos #desobedienciacivil #vagadehipoteques #vagadelloguers #luitacontinua #espolifinancer
    i etc…

    i ja sé la resposta, tenim una consciencia colectiva, veiem , escoltem … ens hem atrevit a canviar de manera de pensar em sofert les conseqüències d’estar desperts, tu en vius… escriu!
    i demà serà un altre dia

    salut

    (avui des de l’altre bloc)

    pd: per cert ja m’estic acabant “una terra solitària” i em quedaré orfe , em passa quan una història m’atrapa i s’acaba i potser i posaré branques etèries, per allargar-la i per imaginar-me el que havia vist sempre i imaginava que era així com ho expliques…
    espero que trobis un bon productor i facis un bon guió per la peli… la banda sonora ja la vares posar tu…
    (m’has fet recordar de na L.L amb arrels com les teves)
    per cert, ja tens tres llibres més venuts amb l’entusiasme que els he explicat el què narres entre elles una antiga mestre teva, amiga de sempre, del centre 🙂 …

Deixa un comentari

