parole, parole, parole

L’altra

In inficcions on 6 Juny 2011 at 6:08 pm

Ara diria que va ser el rastre del cargol, la seva claredat de lluna oberta, el camí tan certament visible de llums irisades contra el sol artificial del fluorescent. Dic diria que és dir dic, és clar. Però tu ja m’entens. Deia que diria que va ser el rastre del cargol el que em va obrir els ulls, o me’ls va tancar, no ho sé ben bé. Perquè sí que hi ha qui pensa que “awake is the new sleep”, però jo crec que “sleep” bé podria ser “the new awake”, sempre que fos un adormir-se que impliqués somiar i volar ben alt. I ja me’n vaig per les branques, que en realitat serien palmeres fetes de focs artificials, però això comença a semblar un altre text patafísic quan tu venies a buscar no sé què exactament, però segurament una altra cosa. Així que torno a intentar-ho.

Ahir, deia, seguint el cargol, endevinant el seu rastre des del mirall fins a l’aigüera, de cop vaig veure primer el meu cos de fons, els ulls i els llavis i el coll reflectits en perfecta simetria amb aquesta banda de l’espill. I després, les meves mans, com alienes, com si no fossin meus aquells palmells. I llavors una certesa com d’acer que em travessava l’espinada, una intuïció glaçada com la veritat més nua, una revel·lació que podria ser divina si no fos que l’agnosticisme no hi casa gaire.

Allà, mirant l’altra banda, mirant l’altra dona que duia la meva samarreta grisa i el meu mocador de quadres i el meu anell de corall i plata, vaig saber, tot d’una, que el mirall sóc jo. Que sóc jo qui reprodueix sense remei els moviments d’una altra. Que quan crec que decideixo en realitat és ella, la del mirall, la que té la piga a l’esquerra i no a la dreta, la que decideix si anem al cine o a la platja, si mengem pasta o arròs, si dormim soles o acompanyades. Si mirarem abans de travessar o si tancarem els ulls i saltarem a l’asfalt calent.

No em demanis com ho sé, crec que aquesta informació la té ella, només. Només diria (diguem diré) que ara ja entenc per què, pour moi, il y a des choses simples qui ne le sont pas.

Anuncis

Deixa un comentari

