parole, parole, parole

Lie with me

In inficcions on 3 Juny 2011 at 11:18 am

Hi ha una certa intransigència en la manera com et miro quan menteixes. Ja ens coneixem, podria dir-se, i em sobta la necessitat absurda de dir x quan tots dos sabem que z, quan és evident per com et mous que z, segur que z. A estones diria que dius x només per provar-me, per veure si et segueixo la veta, juganera. O si et salto a la jugular i busco una discussió sense treves. Per veure si callo, només, i em fereix aquesta x que sabem, sabem segur, que és una z.

Però altres vegades diria que realment creus x, o que ets incapaç d’acceptar z. Que dius x per intentar convertir el món, com si anomenar la vida d’una altra manera tingués el poder màgic de capgirar la z, de simplificar-la una mica, de fer-la creuar de cames i ser alhora més rodona i més complexa. És quan intentes enganyar-te amb tanta ànsia quan no sé si dir-te z, no veus que és z? La majoria de vegades callo i deixo que se’m mengi la tristesa. I tu et penses que sí, que deu ser x, perquè si no, jo no estaria tan desfeta.

Jo també menteixo, evidentment. Però ho faig amb la tranquil·litat serena de qui sap perfectament que està mentint, de qui no es creu ni una paraula del que explica. De qui sap z i accepta z i estima z, però avui té ganes de dir x, o li és més còmode dir x per no haver d’explicar z.

I si tu no fossis tu i jo no fos jo, si no haguéssim sigut nosaltres en algun moment imprecís, et diria vine, estira’t aquí. I t’abraçaria dolçament per ajudar-te a veure, a dir i a estimar, finalment, fins a l’última lletra. I ensenyar-te que mentir només pot ser un plaer quan es fa perquè sí, sense altre motiu que la mentida en si, com si fos el sexe més gratuït, més brut, més perfecte.

Anuncis
  1. Has escrit, descrit, tan bé el que penso, i em passa, que podria tractar-se de la mateixa persona. I em dic Bel

Deixa un comentari

