parole, parole, parole

Jo llegeixo, tu llegeixes, ell llegeix, nosaltres ens llegim

In paraules on 20 Mai 2011 at 10:13 am

No ens enganyem, aquest silenci dur que se’ns ha instal·lat a sobre és del tot imperfecte. Tu saps on trobar-me quan em busques, i saps com enviar-me missatges sense ampolla que et permeten mantenir la dignitat del “no vull tornar-te a veure, no vull tornar a parlar-te” mentre alhora em parles obertament. Són coses de la vida moderna; tots els implicats d’aquest triangle que s’està convertint en rombe tenim blog, tenim Twitter, tenim Facebook, tenim connexió semipermanent a Internet.

Així, dins de la rutina del dia, hi ha aquell punt una mica massoca de “a veure quin cop de puny em clava avui”, i  escoltar una altra vegada Untouchable Face (perquè és una gran cançó, és cert), i llegir-te lloar la primavera i els seus ulls verds. Mentrestant, jo expresso més aviat pel que callo i m’abstinc d’escriure amors massa violents. Ell és poeta, ja se sap, i fa els seus versos que tan aviat poden voler dir blanc com negre com violeta de sol envaint el cel. I així, jo escric sabent que em llegeixes, i tu escrius sabent que et llegeixo, i ell escriu sabent que el llegim, i tots fem veure que no passa res i continuem escrivint perquè no ho podem evitar, i continuem llegint-nos perquè no hi sabem fer res.

Un dia, d’aquí a algun temps, s’hauran erosionat el dolor, la ràbia, fins la tristesa s’acabarà erosionant. I et visitaré i et veuré feliç i somriuré. I potser, qui sap, tu també t’alegraràs que estigui bé. I ara diria que és precisament aquesta la grandesa de les cartes obertes que es pengen a Internet, aquest poder dir coses darrere l’escut covard dels pronoms, d’una ficció molt prima, d’un post que és una excusa per parlar-te sense la violència de parlar-te directament. Vés a saber.

Anuncis

Deixa un comentari

