parole, parole, parole

Bandes sonores

In és música viure on 5 Abril 2011 at 8:59 pm

Cinc d’abril, ja. No recordo què feia l’any passat, el cinc d’abril, ni en fa cinc, ni deu, ni vint, ni trenta. Coneixent-me, devia estar inundant-me de sol, o mirant la pluja per la finestra. Començant a pensar l’estiu i espolsant-me l’hivern del damunt, que sempre m’ha deixat pàl·lida i trista i amb set de flors i aigua i colors.

Segurament, a partir d’ara, si algú em pregunta què feia el 5 d’abril de 2011, en recordaré cada detall. L’amiga que m’ha vingut a veure quan no l’esperava i m’ha dut la seva filla minúscula i preciosa. La classe plena de joves esverats perquè les hormones i la calor i aquestes coses. Espaguetis amb espàrrecs, Maika Makovski i primavera en flor. Absències que fan mal, cançons al piano, bugada per estendre. I, a sobre la taula, el llibre que em recorda que és cinc d’abril (per fi!) i ja sóc escriptora de debò.

Tot just avui comença el seu camí a les llibreries,  i algú que m’estima el troba i me n’envia una foto al costat dels seus nous companys. M’agradaria pensar que trobarà lectors que també se l’estimin una mica, que el llegeixin amb afecte. Que la Maria i la Monika i la María trobaran somriures còmplices i algun gest solidari de preocupació. De moment, aquí us deixo la banda sonora d’aquestes poc més de cent pàgines que no es poden acabar d’entendre del tot si no se senten les cançons que les fan bategar. N’hi podria haver més, però de moment hem trobat:

Petit, un viatge en cotxe cap al mar.

Anna Roig i l’ombre de son chien, un dissabte assolellat de tardor.

Kitsch, la típica discussió en què no es parla perquè no cal.

Mishima i Manel, regar les plantes en una terrassa de Gràcia.

Roger Mas, sota la pluja de gener.

Els nens eutròfics d’en Pedrals, perquè la monogàmia està sobrevalorada.

L’Eduard Canimas, quan l’amor es respira.

Sanjosex, que m’ha deixat un vers per al títol.

Clara Andrés, una nit molt llarga.

Raimon, buscant els orígens.

Feliu Ventura, que haurà d’esperar a la segona edició per sortir-hi ben anomenat.

Carles Belda, quan la felicitat és ballar per jamaicanes.

Lídia Pujol, i les seves històries belles i terribles.

I gràcies als que ompliu de música no només aquest llibre, sinó la vida.

Anuncis
  1. Nena, pensava que l’afegiré a la meva llista de llibres pel premi de l’aniversari del blog. Ens el dedicaràs? 😀

  2. L’enhorabona, Bel. Llarga vida al teu llibre a les llibreries!

  3. Moltes felicitats, Bel. Esperaré uns dies perquè arribi a comarques i me l’aniré a comprar, el què escrius em dóna bones sensacions. I la música que acompanya també!

  4. Moltes felicitats Bel! endavant!! 🙂

  5. doncs, jo tampoc recordo massa que feia fa…
    uff! tant de temps, més val viure ara oi?

    doncs quina sorpresa, una xicota que escriu i …. he anat a robafaves i he vist la teva novel·la i m’he dit; ja tinc el llibre per santjordi, (he llegit l’article a vilaweb i a l’ara) i espero que n’escriguis molts més…
    ah! i descansa, també, que et deixa la ment suau..

    salut i endavant escriptora 😉

  6. Un retwitt m’ha portat al teu blog. El teu relat del dia de les eleccions com a presidenta de mesa m’ha encantat. He seguit llegint altres entrades i trobo que tens una manera d’escriure inspiradora.
    Ja tinc el teu llibre encarregat a Blanquerna (única llibreria de Madrid on puc trobar llibres en català). Aquest divendres el passaré a buscar. 😉

  7. Sobre “una terra solitària”
    ejem!
    sexe explicit, l’amor metafòric, ressentiment maternal, consciencia de “classe”, reivindicació personal, és clar cada cosa en el seu capitol, en el seu context … ( de moment fins la pàgina 30)

    No és de les que llences a la foguera, les paraules mesurades, sintètiques… més poètic que narratiu (potser la poesia no ven) Imatges.
    m’engresca!
    apali

    salut
    (si hi ha algun lloc pels comentaris al llibre ja ho faràs saber)

Deixa un comentari

