parole, parole, parole

Laku no’c

In és música viure on 27 Març 2011 at 11:38 pm

M’agrada ser en una ciutat estranya i no entendre els cartells ni la gent quan parla. Assenyalar el tall de pizza que vull i alçar un dit, i quan em tornen el canvi intentar un tímid “hvala”. Ser en un hotel discretament luxós, dins el llit més gros en què he dormit mai, i dur un pijama vell i mirar telesèries locals en una tele de plasma.

Pensar que la meva vida s’atura un moment, i que tinc tota una setmana per ser jo sense excuses perquè no em coneix ningú i ningú espera res de mi, i és igual si em poso un abric extravagant o si somric als vianants quan passen. Que em facin el llit, que em preparin l’esmorzar, no haver de pensar que cal fer la compra o pagar el rebut de la llum.

Després, quan hagi acabat aquest petit simulacre, tornaré a casa. La Mari em tallarà els cabells, la Margarida em vendrà el pa. Posaré tres rentadores seguides, aniré a la reunió de l’AMPA. I, quan els nens demanin el seu regal, trauré de la maleta el que sigui que venen a les botigues de souvenirs d’aquest país, com si fossin barrets mexicans de la Rambla. Per un moment m’imaginaran lluny, viatgera, però de seguida tornaré a ser simplement la seva mare, la que toca el piano als vespres, la que sempre s’oblida alguna cosa, la que els renya perquè no s’han rentat les dents, la que balla amb ells la polca i els fa pessigolles fins que no poden respirar i demanen treva.

A la nit, des del meu llit més aviat estret d’1,40 x 2, els sentiré dormir, i estaré contenta de tornar a ser jo, jo amb totes les meves circumstàncies. Perquè cal marxar de tant en tant per saber exactament com de bé s’està a casa.

Anuncis
  1. Visca les circumstàncies, Bel, tot i que de tant en tant vagi bé allunyar-se’n una estona.

Deixa un comentari

